Mask u panici, masovno bežanje sa X-a: Da li je Threads nova destinacija ili je Bluesky spas?
Nekadašnji „kralj tvitova“, platforma X (bivši Twitter), polako gubi korak. Sa 132 miliona aktivnih korisnika dnevno, i dalje drži prvo mesto, ali broj korisnika opada - pad od 15% na godišnjem nivou jasno ukazuje na ozbiljan problem. Suprotno tome, Threads, društvena mreža u vlasništvu kompanije Meta, beleži munjevit uspon.
Za samo godinu dana, broj dnevnih mobilnih korisnika Threads-a porastao je za skoro 130%, dosegnuvši 115,1 milion. Zahvaljujući dubokoj integraciji sa Instagramom, Threads je brzo postao ozbiljan konkurent u svetu digitalne komunikacije i oglašavanja.
Uspon iz senke: Bluesky izaziva poredak
Dok se X i Threads bore za dominaciju, u tišini raste treći igrač - Bluesky. Decentralizovana društvena mreža beleži neverovatnih 372% rasta korisnika u poslednjih godinu dana, iako sa daleko manjom bazom: tek 4,1 milion aktivnih korisnika dnevno.
Bluesky je posebno profitirao tokom prošlogodišnjih predsedničkih izbora u SAD, kada su korisnici napustili X nezadovoljni potezima Elona Maska. Ipak, kako se prašina slegla, mreža je počela da prima kritike zbog navodne ideološke pristrasnosti, što je dodatno motivisalo deo korisnika da pređu na Threads.
Mobilni protiv desktopa: Gde ko dominira
Dok Threads suvereno osvaja korisnike mobilnih uređaja, platforma X i dalje ima neosporivu dominaciju na desktopu. Web verziju X-a svakog dana posećuje čak 145,8 miliona ljudi, dok Threads na istom terenu beleži tek 6,9 miliona dnevnih korisnika.
Meta je svesna ove razlike i aktivno radi na jačanju prisustva Threads-a van mobilnih aplikacija. Ipak, desktop korisnici, posebno oni iz poslovnog sveta, i dalje preferiraju X zbog navike, funkcionalnosti i profesionalne mreže koju godinama grade.
Bitka za oglašivače postaje ključna
Meta je jasno stavila do znanja: Threads je dugoročna investicija, ali ključ leži u oglašavanju. Za sada je monetizacija skromna, ali s rastućom bazom korisnika, oglašivači sve više gledaju ka Threads-u kao budućoj „zlatnoj žili“.
S druge strane, X se bori s odlaskom velikih oglašivača koji su nezadovoljni promenama u politici sadržaja i upravljanju platformom pod Maskom. Iako X i dalje ima moćnu zajednicu i prepoznatljiv brend, bez stabilnog izvora prihoda, njegova dugoročna održivost ostaje pod znakom pitanja.
Bitka se zahuktava, a igrači menjaju pravila
Društveni pejzaž više nije crno-beo. Threads agresivno grabi tržišni udeo, X pokušava da se stabilizuje, a Bluesky tiho gradi alternativu za one koji traže otvoreniju, decentralizovanu mrežu bez centralnog autoriteta.
Korisnici danas biraju platforme ne samo po funkcijama, već i po vrednostima koje one predstavljaju. I dok se velike sile sudaraju, svet društvenih mreža ulazi u novu fazu - nepredvidivu, dinamičnu i možda konačno - korisnički orijentisanu.